Vandaag Inside is een populair programma. Ondanks de beruchte ‘kaarsen-rel’ die ontstond na een controversiële uitspraak van Johan Derksen blijft het presentatietrio onverminderd populair. Daarom was het programma vrij snel na die rel weer terug op de buis. Sponsoren die zich hadden teruggetrokken hebben inmiddels spijt als haren op hun hoofd.
De casino nieuwswebsite CasinoScout.nl maakte eerder dit jaar bekend dat het programma voortaan gesponsord word door BetCity. Een deal die ervoor zorgt dat er meerdere miljoenen in heet laatje van RTL terecht komt.
CasinoScout: de samenwerking met Vandaag Inside zorgt voor meer zichtbaarheid
BetCity wil zich natuurlijk laten zien rondom een programma dat veel kijkers trekt. Het is dan ook niet vreemd dat ze graag adverteren rond het programma Vandaag Inside. Dat heeft een vaste schare fans. Een achterban die interesse heeft in sport en wellicht wel een gokje wil wagen op een wedstrijd. Vandaag Inside heeft uiteraard voordeel bij de sponsoring. Het geld dat BetCity betaalt komt uiteindelijk ten goede aan de omroeporganisatie. Zij zullen het programma graag op de buis willen houden want het levert immers sponsorgelden op. Het mes snijdt volgens CasinoScout.nl op die manier aan twee kanten. BetCity kan nog meer naamsbekendheid opbouwen, omroep Veronica en moederbedrijf Talpa kunnen de inkomsten van de reclame gebruiken voor het maken en ontwikkelen van programma’s.
Gokreclame aan banden
De Nederlandse overheid staat pas sinds korte tijd gokreclame toe op TV. Dat heeft een reden. Minderjarigen moeten beschermd worden tegen gokken. Je mag pas gokken als je minimaal 18 jaar bent. Daarnaast moet gokverslaving, ook bij volwassenen, worden tegengegaan. Daarom zijn er regels voor het uitzenden van reclame van gokbedrijven. Maar dat neemt niet weg dat online gokken enorm populair is.